» Tandoorikyckling med ris

Tandoorikyckling är väldigt gott, och riktigt simpelt. Stod i affären igår och visste inte riktigt vad jag ville köpa, tandooripasta eller kryddmix. Efter många om och men kom jag fram till att man kan göra mer med en krydda. Så "Tandoori Chicken spice mix" blev det! På paketet med kryddan så står det att man ska göra en tandoorigratäng, men icke sa nicke. Jag ville ha gryta, så jag gjorde det ett litet påhittat & enkelt recpet. 
 
Tandoorikyckling, 4 pers
4st kycklingfiléer
1pkt Tandoori Chicken spice mix
1 burk kokosmjölk, extra creamy
1msk kycklingfond
2tsk bayansås (kan uteslutas)
5tsk tomatpuré
4-5msk solrosolja
Smör
 
Börja med att rensa kycklingfiléerna och skär dom i hyfsat små, ca 2x2cm, bitar. Lägg kycklingen i en platspåse och häll i spice mixen och solrosoljan. Marienera i ca 5-10 min. 
Stek kycklingen i smör i en gryta och tillsätt kokosmjölk, kycklingfond, tomatpuré och bayansås. Låt koka upp och smaka av. 
Servera med naanbröd och ris
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback