» Sidfläsk och raggmunkar

Ikväll lagade jag en väldigt enkel rätt som tog ca 10-15 min att göra. Perfekt iom att jag insåg att jag började med maten 20.40.... 
Raggmunk har jag aldrig gjort själv innan och jag trodde det skulle vara svårt med det va lätt som en plätt (pannkaka) he-he. 

Recept, 2 pers:
Raggmunk
4 st potatisar, skall vara fasta
1 ägg
1dl vetemjöl
2dl mjölk
salt
 
Sidfläsk

Skala potatisen. Blanda ihop alla ingredienser och riv sedan ner potatisen i äggsmeten. Stek i panna, som en pannkaka. Servera med stekt sidfläskt och rårörda lingon.
 
Jag rekommenderar att steka sidfläsket i panna först så att man sedan kan steka raggmunken i fläskets fett + en klick smör. Smaken förhöjs och raggmunkarna blir godare.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback