» Kycklinggryta med dadlar!

Ett busenkelt och, som jag alltid skriver, jättegott recept! Kycklinggrytan tar kanske 20-25 minuter
 
från start tills du äter, sjukt bra på vardagskvällar!!
 
Kycklinggryta, 4 pers:
4 kycklingfiléer
10 smålökar (steklök)
6-7st dadlar
ca 4-5 dl matlagningsgrädde (dra ner 1dl om du gillar mindre sås, men detta tycker jag är perfekt)
3tsk kinesisk soya
2msk kycklingfond
1&1/2 msk balsamvinäger
Smör att steka i 
 
Skär kycklingen i mindre bitar och bryn tillsammans med steklöken, salta &peppra. Tillsätt matlagningsgrädden, fonden, soyan och balsamvinägern. Låt koka ihop i ca 10 min och smaka av. Mot slutet, när 1-2 min återstår, så lägger du i dadlarna. Servera tillsammans med ris och god sallad!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback