» Färskostfyllda kycklingfiléer

Till middag lagade jag färkostfyllda kycklingfileér. Vi hade inte mycket hemma men det blev iallafall gotti som tur är!
 
Recept, 3 pers.
3 kycklingfileér
Fyllning:
1 burk färskost, med smak av vitlök och örter
2 tsk torkad basilika
Salt och peppar
4-6 soltorkade tomater + 3 tsk av oljan 
Sås:
3 dl Creme fraiche
1 -2 msk Kycklingfond
+ det som finns kvar av fyllningen
Tillbehör:
Ångkokta grönsaker
Couscous
 
 
 
Här är vad jag hade i fyllningen. Jag skippade fetaosten, hehe så tänk bort den.
 
 De soltorkade tomaterna.
 

Hur den sjuuuukt goda fyllningen såg ut.

 
Innan jag stekte kycklingen så "stängde" jag den med tandpetare så att fyllningen inte skulle rinna ut.


Steka steka liten kyckling
 
Massa goa grönsaker

Ångkoka, typ det bästa jag vet. Mina nya drog, grönsakerna blir supergoda!

Couscous oså
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback